Nijntje Beweegdiploma

RSO biedt als vereniging het Nijntje Beweegdiploma aan voor kinderen van twee tot en met zes jaar. Het halen van een zwemdiploma voor het jonge kind is voor veel ouders de normaalste zaak van de wereld en hoort bij de opvoeding. Het behalen van een beweegdiploma voor het jonge kind is niet zo vanzelfsprekend. Terwijl veelzijdig bewegen op jonge leeftijd heel belangrijk is. Hier wordt de basis gelegd voor de verdere ontwikkeling van kinderen. Een goed motorisch fundament is van sterke invloed op de fysieke en mentale gesteldheid. Gymlessen lenen zich hier bij uitstek voor. Daarnaast is bewegen voor het jonge kind van groot belang om overgewicht tegen te gaan. Wij leren peuters en kleuters beter bewegen met het Beweegdiploma door middel van een toegankelijk en speels beweegprogramma. Zo leren kinderen spelenderwijs alle basisbeginselen van bewegen.

RSO Gymnastiek Vereniging heeft het KNGU keurmerk 'Beweegdiploma'. Dit geeft onder andere aan dat wij lesgevers hebben die peuters en kleuters op een juiste en veilige manier alle belangrijke vormen van bewegen leren. Ook voor andere sporten is dit een hele goede basis!!

Het Beweegdiploma kunnen de kinderen halen in ongeveer 15 lessen en wordt afgesloten met een feestelijke diploma uitreiking.

Kleutergym

De kleuter maakt een enorme ontwikkeling door waarbij de drang tot bewegen erg belangrijk is. Het ontwikkelen van de motoriek bij jonge kinderen is enorm belangrijk. Elk kind is anders, het ene kind is bang om over de kop te gaan, het andere kind heeft hoogtevrees en een ander kind kent helemaal geen vrees. Bij kleutergym worden situaties geboden die passen bij de kinderen en die elk kind op zijn eigen niveau kan doen. Daarbij proberen wij het kind te stimuleren steeds een stapje verder te gaan. Of het nu een soepel kind of niet soepel kind is, wij houden er rekening mee. Want kleutergym is er voor alle kleuters.